Różnica między pozycjonowaniem a pozycjonowaniem
data opublikowania: 2013-08-23 02:00:00 przez Marcin KrasOd dawna, choć ostatnio coraz częściej, na PiO (forum.optymalizacja.com), można na pytania o sposób pozycjonowania, zadane przez początkujących, usłyszeć dwie zupełne różne grupy odpowiedzi.
Jedni mówią: "kup multikody, a potem blast na wpisy; katalogi: ile chcesz dziennie - najlepiej jakąś dodawarką"
Drudzy znów: "precle i większość katalogów są nic nie warte, multikody to filtr, blasty to samo"
Która grupa ma rację?
Czy może prawda leży po środku?
Cały problem w tym, co kto rozumie pod pojęciem pozycjonowania. Dla grupy pierwszej pozycjonowanie to jak najszybszy i najtańszy sposób by wbić domenę do topów, nawet na krótki czas.
Grupa druga myśli inaczej. Dla niej pozycjonowanie to nie tylko wbicie strony do topów. To też dbanie o markę, jej wizerunek, to stabilne utrzymanie domeny na dobrych pozycjach, to także ściąganie dobrego ruchu. Tu nie ma miejsca na szybkie blasty - krótko trwałe topy - filtr - i kupno nowej domeny.
Zwolennicy szybkich rozwiązań najczęściej nie potrafią pozycjonować stron klientów biznesowych, gdzie domena to marka i nie można sobie pozwolić na jej stratę.
Oni pozycjonują własne stronki na których zarabiają (np. PP itp.), strata domeny to nic wielkiego - kupią kolejne... Byle tylko na chwilę osiągnąć wymażony szczyt i zarobić.
Tak więc obie metody pozycjonowania są na swój sposób skuteczne, ale przeznaczone dla różnych celów.
Komentarze:
Dodaj komentarz
* - wymagane