Schematy linkowania w pozycjonowaniu
data opublikowania: 2011-12-29 02:00:00 przez Marcin KrasChciałbym dziś opisać kilka popularnych schematów linkowania, jakie są wykorzystywane w pozycjonowaniu.
Sposobów linkowania pozycjonowanej strony jest wiele, początkujący zazwyczaj wykorzystują linki kierując je bezpośrednio na stronę docelową:
Czym się charakteryzuje ten schemat linkowania? Do strony docelowej prowadzi stosunkowo duża ilość linków, ale niestety większa część z nich jest słabej jakości.
Kolejny schemat linkowania to tzw. piramida.
a- najniższy poziom piramidy składający się zazwyczaj z niskiej jakości linków uzyskanych w sposób automatyczny: swl-e, blasty, automatyczne dodawarki itp.
Podany wyżej schemat piramidy linków jest bardzo prostą wersją składająca się jedynie z 3 poziomów. Niektórzy pozycjonerzy stosuja bardziej rozbudowane wersje.
Piramida linków kieruje do strony docelowej mniejszą ilość linków niż w poprzednim schemacie, ale są to linki lepszej jakości.
Link wheel, czyli koło.
W powyższym przykładzie link wheel zawiera tylko 6 stron zapleczowych. Istnieja bardziej rozbudowane schematy zawierające większa ilość elementów.
Każda ze stron zapleczowych linkuje w prawo do następnej, oraz do strony pozycjonowanej.
W teorii taki schemat linkowania powoduje, że tworzy się coś w rodzaju "perpetuum mobile" - każda strona w kole wzmacnia następną, ta kolejną, ostatnia wzmacnia znów pierwszą itd.
Oczywiście strony zawierające się w link wheel należy "z zewnątrz" podlinkować.
Opisane powyżej sposoby linkowania są jedynie przykładem najbardziej powszechnych metod w ich najprostszej formie. Niektórzy pozycjonerzy tworzą połączenia tych schematów, lub stosują swoje własne schematy linkowania.
Jednym z przykładów może być połączenie link wheel z piramidą - w tym przypadku najwyższy poziom piramidy zamiast zwykłych stron zapleczowych stanowią małe schematy link wheel.
Komentarze:
Dodaj komentarz
* - wymagane