Jak nie dać się Pingwinowi
data opublikowania: 2012-05-08 02:00:00 przez Marcin KrasOczywiście "Pingwin" to nazwa nowej wersji algorymtu Google.
Przedstawię zupełnie podstawowe czynniki które mogą sprzyjać podatności strony na nagatywne skutki Pingwina:
Zbyt intensywne użycie tych samych fraz w najważniejszych elementach strony
Ta sama fraza w adresie strony, tytule, naglówkach h1, h2 itd, wielokrotne powtórki w treści, w linkach wewnetrznych, w atrybutach alt obrazków i ich nazwach.
Taka "optymalizacja" to niestety proszenie się o kłopoty.
Zbyt mała różnorodność fraz linków przychodzących (anchor)
Linkowanie na niewielką ilość fraz, nawet jeśli jeśli jest ich więcej niż 3 (do niedawna dało sie linkować tylko na 3 frazy i nie było z tym problemu).
Z moch testów wynika, że linkowanie nawet na wiekszą ilość fraz (np. 15- 20), ale ze zbyt dużym natężeniem na kilka z nich, również sprzyja problemom.
Kolejna ciekawostka: linkowanie przez dłuższy czas w sposób "dobry" (wiele odmian fraz, brak dominacji jednej z nich), a następnie w krótszym okresie czasu linkowanie zbyt monotonne to też powód zwiększonego ryzyka na podpadnięcie pod Pingwina.
Komentarze:
Dodaj komentarz
* - wymagane